Na schůzce Žákovské rady si každá třída z druhého stupně vylosovala nebo vybrala stát, o kterém chtěla vytvořit projekt pro třídy z prvního stupně. Jakub za naši třídu IX.C vylosoval Švédsko, se kterým jsme byli spokojeni. Hned na začátku jsme si rozdělili jednotlivá témata, a každý zpracoval něco jiného. I když na zpracování projektu bylo málo času, myslím, že jsme dokázali udělat zajímavou prezentaci. Ve výtvarné výchově jsme zpracovali mapu Švédska a postupně získávali informace z internetu.
V ten správný den, chvíli po osmé hodině ranní, kdy jsme měli v naší třídě rozestavěné lavice do tvaru „U“ a židle rozestavěné tak, aby všichni dobře viděli, už třída III.B přicházela. Dětí nebylo mnoho, ale to vůbec nevadilo.
Děti jsme uvítali a nejdřív jsme jim ukázali ručně vyrobenou mapu Švédska, kterou vyrobily Terka s Verčou. Benedikt dětem povídal o švédském výrobci IKEA. O přírodě – jaká zvířata a jaké rostliny se ve Švédsku vyskytují, děti seznámila Terezka s Nikčou. Ta vybrala krásné fotografie losa a soba. Děti měly určit, jaké jsou mezi nimi rozdíly. Kuba je seznámil se švédštinou a třeťáci si některá švédská slovíčka i zkusili. Monika je zase seznámila se švédskou dětskou literaturou, která je známá i u nás – Děti z Bullerbynu a Pipi Dlouhá punčocha. Zdaleka největší úspěch jsme měli se švédskými masovými kuličkami od Aničky, které mohli třeťáci ochutnat a vyhodnotit. Na konci celé prezentace jsme pustili skladby skupiny ABBA, které vybraly Klárka s Katkou. A společně s dětmi jsme si zatancovali.
Celá hodinová prezentace rychle utekla. Věřím tomu, že si z toho třeťáci zapamatovali spoustu informací.
Za IX.C Veronika Topolářová